جراحی زیبایی واژن – مزایا و معایب انجام جراحی های زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن

محتوای جدول

بعد از دوران یائسگی و کاهش ترشح هورمون استروژن، واژن تحلیل می رود یعنی، لبه های واژن نازک می شوند و کم کم واژن شل می شود. برای از بین بردن این مشکل می توان جراحی زیبایی واژن انجام داد.

جراحی زیبایی واژن، مدتی است که رایج شده است. فرد می تواند با مراجعه به پزشک مربوطه و انجام آزمایش های لازم در صورت نیاز و توان، جراحی زیبایی واژن را انجام دهد.

در نظر عموم انجام مکرر رابطه های جنسی علت اصلی گشاد شدن واژن است. این در حالی است که این نظر به صورت علمی ثابت نشده است. زایمان طبیعی مکرر، ژنتیک و بعضی اوقات متناسب نبودن آلت آقا و واژن خانم باعث گشاد شدن واژن می شود.

جراحی زیبایی واژن

مشکلات گشادی واژن 

از جمله مشکلات عمده ای که گشادی واژن می تواند برای بانوان ایجاد نماید، عدم احساس رضایتمندی از رابطه ی جنسی برای هر دو طرف رابطه می باشد. گشاد شدن واژن می تواند بر اثر عوامل مختلفی نظیر زایمان و یا پوزیشن های نادرست رابطه ی جنسی ایجاد شود که جراحی زیبایی واژن می تواند راه حل درست و مناسبی برای اصلاح دفورمیتی های واژن و گشاد شدن واژن زنان باشد.

کاهش رطوبت واژن

اگر چه که معمولا رطوبت واژن در سنین پس از یائسگی اتفاق می افتد اما قطعا کاهش روطبت واژن که از آن تحت عنوان خشکی واژن نیز یاد می شود، ممکن است در تمام سنین در بانوان رخ دهد.

کاهش رطوبت واژن نیز می تواند از دیگر معضلاتی باشد که رابطه ی جنسی شما را تحت الشعاع قرار داده و احساس نارضایتی و درد را در شما ایجاد نماید. درد در هنگام رابطه ی جنسی نیز می تواند به مرور باعث عدم تمایل به رابطه ی جنسی را در پی داشته باشد.

بی اختیاری ادرار و مدفوع

بی اختیاری ادرار و مدفوع نیز می تواند از دیگر معضلات ایجاد شده در افراد باشد که بسیار آزاردهنده و ناخوشایند است. معمولا بی اختیاری ادرار و مدفوع بر اثر شل شدن عضلات کف لگن اتفاق می افتد که جراحی زیبایی واژن می تواند به سفت شدن این عضلات کمک کرده و مشکلات شما را در این زمینه تا حدودی برطرف نماید.

اگر این مشکلات شما را آزار می دهد و علت آن گشادی واژن شما است می توانید با پزشک مربوطه صحبت کنید و در صورت لزوم جراحی زیبایی واژن، انجام دهید.

روش های انجام جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن یا لابیاپلاستی روش های متفاوتی دارد که از جمله ی آن ها می توان روش trim و روش wedge را نام برد. در هر کدام از روش های جراحی واژن، نوع جراحی متفاوت بوده و بسته به نوع و شدت مشکل می تواند مختلف باشد.

توجه کنید که روش wedge معمول تر بوده و در این روش جای بخیه ها کمتر دیده می شود.

جراحی زیبایی واژن به وسیله لیزر

روش های دیگر جراحی واژن همچون لیزر نیز امروزه کاربرد فراوانی داشته و طرفداران زیادی را نیز به خود جلب نموده است. در جراحی به کمک لیزر برش ها دقیق تر انجام می شود و محل زخم و بخیه ها نیز هر چه سریع تر بهبود می یابند.

جراحی زیبایی واژن با نخ

جراحی زیبایی واژن به کمک نخ به این صورت است که به کمک لیفت نخ، دهانه های اطراف وازن را بالا کشیده و به این طریق باعث تنگ شدن دهانه ی واژن می شوند. پس از آن به کمک بخیه های کوچک دهانه ی واژن را به همان شکل فیکس می کنند تا به همان شکل باقی بماند.

جراحی زیبایی واژن با تزریق ژل و یا چربی

تزریق ژل و یا چربی به واژن معمولا در ناحیه ی لابیای ماژور انجام می شود و کمک می کند تا لابیا های کوچک شده و یا شل شده بر اثر افزایش سن، به ود حجم گرفته و شکل جوان و شادابی را به خود بگیرند. برطرف شدن خشکی واژن، سفت شدن واژن و تنگ شدن واژن از جمله مزایای این روش ها می باشد.

مزیت های انجام جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن کمک می کند تا ناحیه تناسلی بانوان زیبا تر و تنگ تر شده و تیرگی و بدشکلی آن نیز برطرف شود. همچنین برطرف شدن بی اختیاری ادرار و مدفوع، افزایش مقاومت واژن، رفع چروک و رفع خشکی واژن نیز از دیگر مزیت های روش های مختلف جراحی واژن می باشد.

افزایش رطوبت سطح واژن

جراحی واژن همچنین می تواند باعث شود تا خشکی واژن برطرف شده و رطوبت طبیعی واژن حفظ گردد. آتروفی واژن که در هنگام یائسگی و پس از آن و یا حتی در دوران جوانی ممکن است بر اثر عوامل مختلف در بانوان به وجود آید، می تواند به کمک جراحی واژن برطرف شود.

تحریک کلاژن سازی در سطح واژن

از دیگر ویژگی های انجام جراحی زیبایی واژن نیز می توان تحریک کلاژن سازی را نام برد. کلاژن سازی در اندام تناسلی بانوان می تواند چروک های سطحی این نواحی را برطرف کرده و در نتیجه سفتی پوست را سبب شود. سفتی پوست ناحیه تناسلی می تواند زیبایی و جوان شدن پوست این ناحیه را برای شما به ارمغان آورد.

افزایش زیبایی واژن

زیبا شدن واژن از جمله دلایل اصلی انجام جراحی واژن است که معمولا بانوان به دلیل آن برای این جراحی پیش قدم می شوند. زیبا شدن واژن می تواند تاثیر مستقیم و مثبتی را بر روی روابط جنسی شما گذاشته و زندگی زناشویی خوبی را برای شما به وجود آورد.

بر طرف کردن افتادگی واژن

معمولا به مرور زمان و با افزایش سن بانوان با مشکل افتادگی واژن مواجه می شوند. افتادگی واژن می تواند ظاهر نازیبایی را به وجود آورد که برای افراد ناپسند بوده و معمولا از آن رنج می برند. جراحی زیبایی واژن می تواند به برطرف شدن افتادگی واژن کمک کرده و لابیا های شل شده و آویزان شده را به حالت اولیه بازگرداند.

روشن کردن پوست ناحیه تناسلی

روشن شدن پوست ناحیه تناسلی نیز از دیگر مزیت های جراحی واژن است که بانوان می توانند با انجام این عمل به این مهم دست یابند. جراحی زیبایی واژن می تواند تیرگی های ناحیه تناسلی را برطرف کرده و به زیبا تر شدن اندام تناسلی و افزایش لذت جنسی شما و شریک جنسی تان کمک نماید.

اگر شما قصد انجام جراحی زیبایی واژن را دارید، حتما قبل از انجام این عمل با فردی متخصص در این زمینه مشورت کنید،
تا نکات مثبت و منفی انجام این عمل را برای شما بازگو کند و با چشمانی باز این کار را انجام دهید.
پس با مشاوران ما در دپارتمان مشاوره زنان الو راستین سلامت تماس بگیرید تا پاسخ تمام سؤالات خود را در کمترین زمان دریافت کنید.

  • ماندگاری جراحی زیبایی واژن چه مدت است؟
  • آیا در جراحی زیبایی واژن، از بی حسی استفاده می شود؟
  • خطرات جراحی تنگ کردن واژن چیست؟
  • هزینه جراحی تنگ کردن واژن چقدر است؟
  • آیا در دوران شیردهی می توان این عمل را انجام داد؟
  • چه مدت بعد از انجام این عمل می توان رابطه جنسی برقرار کرد؟
  • دوران نقاهت این عمل چقدر است؟

شماره

فرم زیر را تکمیل نمایید تا مشاورین ما با شما عزیزان تماس حاصل کنند.

محتوای جدول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با متخصص