راه های طبیعی افزایش قد کودکان

راه های طبیعی افزایش قد کودکان

محتوای جدول

بیشتر والدین نگران رشد قدی متعادل فرزندانشان هستند و علاقمند هستند که کودکان آنها قد بلندتری داشته باشند. والدین با آگاهی از راه های طبیعی افزایش قد کودکان، می توانند به رشد قدی متعادل فزرندشان کمک کنند و دیگر نگران قد کوتاه شدن دلبندانشان نباشند.

بلندی یا کوتاهی قد یک موضوع وراثتی است اما می توان با انجام حرکت های مناسب و تغذیه سالم، به افزایش آن کمک کرد. در حقیقت در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، قد هر فرد به نسبتی از قد والدین خود خواهد بود اما گاهی عوامل و یا حتی بیماری های خاصی می توانند باعث کوتاهی و یا بلندی قد به صورت غیر طبیعی گردند.

در میان انسان ها معمولا علاقه به قد بلندی بسیار رایج است و والدین به دنبال این هستند که قد فرزندانشان بلند تر شود. تمرین ها، غذاها و روش هایی وجود دارند که با استفاده از آن ها می تواند کمبود های بدن و سلامت کودک را تامین کرده تا در صورت وجود داشتن پتانسیل، قد فرد بلندتر شود.

راه های طبیعی افزایش قد کودکان

مشاوره در زمینه راه های افزایش قد کودکان

تغذیه سالم قدم اول برای افزایش قد و کنترل رشد کودک است. بهتر است فست فودها و تنقلات ناسالم مثل پفک را از رژیم غذایی کودک حذف کنید و به جای فست فودها و تنقلات ناسالم، غذای خانگی و میان وعده های سالم را جایگزین کنید.

ویتامین D و کلسیم تاثیر به سزایی در افزایش قد دارند پس مصرف لبنیات نیز بسیار توصیه می شود.

همچنین سبزیجاتی که برگ های سبز دارند، منبع غنی کلسیم هستند و باید در رژیم غذایی کودک، این مواد مغذی را بگنجانید. برخی نیز حجامت برای افزایش قد را پیشنهاد می دهند که در میان پزشکان اختلافات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

مساله افزایش قد برای برخی از افراد آن قدر پر اهمیت است که برای آن دست به عمل جراحی افزایش قد می زنند. در ادامه به این موضوعات و روش های طبیعی افزایش قد کودکان خواهیم پرداخت.

ورزش و راهکارهای افزایش قد کودکان

تمرینات بارفیکسی یکی دیگر از مواردی است که به افزایش قد کمک می کند. اگر کودکتان علاقه به آویزان شدن دارد، این تمرینات برای او بسیار سرگرم کننده و جذاب خواهد بود و همچنین به افزایش قد دلبندتان کمک خواهد کرد.

پرش و شنا هم از جمله راه های طبیعی افزایش قد کودکان هستند. با هر بار پرش کودک، بدن کودک کشیده خواهد شد و رشد بهتری خواهد داشت.

دویدن آهسته هم یکی دیگر از راه های طبیعی افزایش قد کودکان است. کودکتان را تشویق کنید تا آهسته دویدن را امتحان کند.

همچنین شما می توانید برای علاقمند کردن کودک به دویدن آهسته، ساعتی را با کودک خود بدوید. ورزش ها و راهکارهای دیگری هم هستند که به افزایش طبیعی قد کودکان کمک می کنند.

راه های طبیعی افزایش قد کودکان

غذاهایی که باعث افزایش قد میشود!

رشد قد از داخل رحم مادر و از زمان جنینی انجام می گردد، موثرترین مورد در مشخص کردن قد یک فرد، ژنتیک اوست اما موارد دیگری نیز در این مورد موثر می باشند.

یکی از این موارد، غذاها و خوراکی ها می باشند، از این رو در ادامه به معرفی چند ماده غذایی که باعث افزایش قد می گردند خواهیم پرداخت.

  • تخم مرغ: تخم مرغ یکی از مفید ترین مواد غذایی کشف شده توسط بشر است. این ماده غذایی ارزشمند منبع مناسبی از پروتئین و روی می باشد. غنی کردن بدن از روی تاثیر بسیاری بر روی تنظیم رشد قد دارد.
  • آجیل ها و مغز ها: آجیل ها و مغز ها منابع بسیار مهمی از مواد مغذی می باشند که برای رشد قد لازم می باشند. یکی از مهمترین این مواد ملاتونین می باشد که به غیر از آجیل ها در جو، کلم، گوجه فرنگی، انگور و … وجود دارد.
  • گوشت قرمز و سفید: مصرف گوشت سفید و قرمز تاثیر مناسبی بر روی رشد قد دارد، این مواد علاوه بر منبع پروتئین بودن، سرشار از آرژنین می باشند که در رشد قد تاثیر بسزایی دارد.
  • لبنیات: لبنیات علاوه بر داشتن پروتئین با داشتن کلسیم تاثیر مستقیمی بر رشد قد خواهند داشت. توصیه ما به افرادی که حساسیت به لبنیات و لاکتوز ندارند این است که حتما لبنیات را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

شما می توانید برای آگاهی بیشتر در این زمینه و رفع نگرانی خود که مبادا فرزندتان کوتاه قد بماند با این شماره ها تماس بگیرید و با مشاوران الو راستین سلامت صحبت کنید و راه های طبیعی افزایش قد کودکان را بیاموزید و دیگر نگران کوتاه ماندن قد کودکتان نباشید.

ZananCallBanner

فرم زیر را تکمیل نمایید تا مشاورین ما با شما عزیزان تماس حاصل کنند.

محتوای جدول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با متخصص