درمان شب ادراری کودکان

درمان شب ادراری کودکان

محتوای جدول

برای درمان شب ادراری کودکان ابتدا باید علت آن را پیدا کنیم و سپس برای درمان آن اقدام کنیم. این عارضه ارثی است و احتمال ابتلا شدن کودکانی که والدین آنها هم به آن دچار بودند، نسبت به بقیه بیشتر است.

شب ادراری کودک از بدو تولد شب ادرای اولیه نامیده می شود و اگر در سنین بالاتر و به طور ناگهانی به آن دچار شد، شب ادراری ثانویه نامیده می شود.

در بیشتر مواقع شب ادراری کودکان تا رسیدن به سنین ۶-۷ سالگی درمان می شود. اما در بعضی موارد این مشکل ادامه دار می شود. حتی ممکن است تا سنین نوجوانی هم ادامه پیدا کند و هم خود کودک و هم والدین او را به زحمت و دردسر بیاندازد.

پس لازم است شب ادراری کودک را جدی بگیرید و برای درمان شب ادرای کودکان هر چه زودتر اقدام کنید و برای درمان با روانشناس کودک و یا پزشک متخصص کودکان، مشورت کنید.

درمان شب ادراری کودکان

علل شب ادراری در کودکان

شب ادراری معمولا سه دلیل عمده دارد که عبارتند از:

  • تولید بیشتر ادرار در شب ها
  • کم بودن ظرفیت مثانه فرد
  • بیدار نشدن کودک در هنگامی که پیغام پری مثانه به مغز ارسال می گردد

شب ادراری می تواند ارثی نیز باشد اما نیازی به نگرانی در رابطه با سلامت کودک نیست زیرا شب ادراری قابل درمان است. یبوست نیز یکی از علل شب ادراری می باشد هنگام پر بودن روده به مثانه نیز قشار وارد می گردد و ممکن است این فشار باعث شب ادراری گردد.

دیگر علل شب ادراری عبارتند از:

  • سندرم مثانه پرکار
  • استرس و اضطراب
  • عفونت ادراری در کودکان
  • نقص عملکرد ماهیچه های کف لگن
  • زیاد نوشیدن آب قبل از خواب و در طول روز

مشاوره درمان شب ادراری کودکان

علت شب ادراری می تواند ناپایداری مثانه، تاخیر در تکامل مغزی، ارثی و … باشد. برای درمان شب ادراری کودکان بعد از یافتن علت توسط پزشک درمان شروع می شود.

درمان هایی نظیر استفاده از تشک زنگ دار و .. هم می تواند مفید باشد اما بهتر است قبل از استفاده از این درمان ها با پزشک مشورت کنید.

اگر شب اداری در کودک هر شب تکرار شود، ممکن است والدین از شستن تشک و لباس های کودک خسته شوند و او را به خاطر شب ادراری تنبیه کنند.

باید بدانید که شب ادراری بی اختیار صورت می گیرد و کودک هیچ کنترلی بر آن ندارد و تنبیه ته تنها سودی ندارد، ممکن است در درمان شب ادراری کودکان تاثیر منفی هم بگذارد.

اگر کودک شما شب ادرای دارد و نمی دانید برای درمان شب ادراری کودکان چه کار باید کنید و از روش های درمان آن اطلاعی ندارید، با این شماره ها با الو راستین سلامت تماس بگیرید تا مشاوران ما در این زمینه شما را راهنمایی کنند، و با رهنمود های جامع و کامل همراه شما باشند تا این مشکل برطرف شود.

ZananCallBanner

فرم زیر را تکمیل نمایید تا مشاورین ما با شما عزیزان تماس حاصل کنند.

محتوای جدول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با متخصص