کنترل رشد کودک

کنترل رشد کودک

محتوای جدول

کنترل رشد کودک به وسیله نمودار رشد و جدول قد و وزن بر اساس سن کودکان نکانت مهم و لازمی را به مادران نشان می دهد.

از ماه های اول زندگی، کنترل رشد کودک به وسیله نمودار رشد آغاز می شود. مادران از این طریق و مراجعه مرتب به مراکز بهداشت از سلامت جسمی کودکشان آگاه می شوند. در نمودار رشد، قد و وزن و اندازه دور سر کودک مشخص می شود.

با توجه به آن اطلاعات نموداری رسم می شود که با مقایسه آن با نمودار نرمال و همچنین نظر کارشناس مربوطه می توان فهمید که آیا کودکمان رشد نرمال دارد یا خیر.

در صورتیکه کودک، منحنی رشد نرمالی نداشته باشد باید علت را جویا شد و در جهت رفع آن کوشید. در برخی مواقع هنگام کنترل رشد کودک متوجه می شوید که او روند رشد را با سرعت کمی نسبت به همسالانش طی می کند.

باید در نظر داشت که کندی رشد کودک، دلیلی برای مشکل دار بودن کودک نیست و به هیچ عنوان نباید کودک را با هم سن و سالانش مقایسه کرد.

کنترل رشد کودک

جدول قد و وزن بر اساس سن کودکان

در زیر به ارائه جدول قد و وزن بر اساس سن کودکان می پردازیم تا در صورتی که فرزندتان در سن مورد نظر قد و وزن متناسب با آن سن را دارا نبود، اقدامات لازم برای کنترل سلامت کودک توسط شما انجام شود و در صورت نیاز راه های افزایش قد کودک و یا وزن او به شما ارائه گردد.

جدول قد و وزن بر اساس سن کودکان

مشاوره کنترل رشد کودک

هر کودکی روند رشد مخصوص به خود را دارد. اما گاهی اوقات مادران در این مواقع بسیار نگران می شوند، برای این که از سلامت فرزند خود مطمئن شوید، با مشاور و یا پزشکی آگاه در این زمینه مشورت کنید.

اگر در هنگام کنترل رشد کودک متوجه شدید که درصد رشد او به طور ناگهانی تغییرات بسیاری کرده است، باید نگران شد و حتما با پزشک در این زمینه صحبت کرد.

اگر در هنگام کنترل رشد کودک متوجه تغییر ناگهانی وزن او شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر اندازه سر کودک کوچک تر و یا بزرگ تر از حد معمول باشد، حتما باید به پزشک مراجعه کرد.

اگر در هنگام کنترل رشد کودک خود متوجه بعضی از تغییرات در روند رشد او شدید و یا می خواهید از سلامت او مطمئن شوید، با این شماره ها تماس بگیرید تا مشاوران و متخصصان الو راستین سلامت در این زمینه شما را راهنمایی کنند و پاسخگوی سؤالات شما باشند.

ZananCallBanner

فرم زیر را تکمیل نمایید تا مشاورین ما با شما عزیزان تماس حاصل کنند.

محتوای جدول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با متخصص